Deel 4 Kandidaat-raadsledencursus: Ik ben raadslid, nu verder!

Gefeliciteerd! Je bent gekozen als raadslid, nu verder! Speciaal voor jou als beginnend raadslid organiseren we het vierde deel van de Kandidaat-raadsledencursus. De volgende aspecten komen daarin aan bod:

• Speelveld van het raadslid
  • Intervisie
  • Integriteit
  • Drijfveren en ambities
  • Timemanagement

In dit onderdeel kun je als startend raadslid de eerste ervaringen met elkaar uitwisselen. De trainer begeleidt je daarbij en besteedt aandacht aan de situaties en vraagstukken waar je tegenaan loopt.

Datum en locatie

Wanneer?

Zaterdag 26 mei 2018, 10.00-14.00 uur (inclusief lunch), ontvangst 09.45 uur.

Waar?

De Voorhof in Westerbork

Online Basiscursus CDA-gedachtegoed

Kun jij in gewone taal duidelijk aan je buurman uitleggen wat de vier kernwaarden van het CDA zijn? Lukt jou dat altijd, dan hoef je de nieuwe online basiscursus CDA-gedachtegoed niet meer te volgen. Of toch wel? Test nu online je kennis en leer op een leuke en aansprekende manier meer over de vier kernbegrippen en hoe je deze met actuele voorbeelden naar de dagelijkse praktijk kunt vertalen.
Ben je benieuwd naar de animaties, uitleg in woord en beeld, interviews en kennistests? Lees hier meer over de online cursus!

Online Cursus Social Media

Voor politici zijn sociale media handig om hun boodschap te verspreiden en om te communiceren met (potentiële) kiezers. Maar Hoe kun je dat als CDA-politicus nu het beste aanpakken? Wat kun je allemaal met sociale media en wat zijn de beperkingen? Deze vragen staan centraal in deze cursus. De cursus is een combinatie van e-learning en een groepsbijeenkomst met een trainer.

Training Collegeonderhandelingen

Leer tijdens een simulatie van de collegeonderhandelingen welke onderhandelingsstijlen en - tactieken je in kunt zetten. Na de training heb je kennis van de stappen van het proces om te komen tot de formatie van een college en kun je op een goede manier collegeonderhandelingen voeren.

Woon je in Drenthe, Groningen of Friesland en ga je namens het CDA de collegeonderhandelingen voeren? Bereid je voor en volg deze training in Drachten.

Waar & wanneer?

Datum: 24 februari 2018
Tijd: 09.30-17.00 uur
Locatie: Van der Valk Hotel, Drachten

Cursuskosten?

€ 40,-. Graag overmaken op: reknr. NL64RABO 0361805799; tnv CDA-scholing met vermelding van naam deelnemer en ‘collegeonderhandelingen’.

Kandidaat-raadsledencursus

Sta je op de kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen 2018 en word je misschien voor het eerst raadslid? Er komt dan veel op je af: campagne voeren en de eerste maanden in de raad. Als je nu al begint met je daarop voor te bereiden, kom je straks niet voor verrassingen te staan. De cursus bestaat uit drie cursusbijeenkomsten en een online gedeelte bestaande uit literatuur, opdrachten en kennistests.

Waar & wanneer?

Deel 1: 4 november 2017
Deel 2: 18 november 2017
Deel 3: 27 januari 2018
Tijd: 09.30-13.00 uur
Locatie: Westerbork, De Voorhof

Cursuskosten?

€ 75,-

Consulent opleiding & ontwikkeling Drenthe - Johan Beijering

Meer weten over cursussen en training in de provincie Drenthe? Vraag het de consulent Opleiding & Ontwikkeling Johan Beijering. Hij kan u of uw fractie adviseren over de opleidingen van het Steenkampinstituut en kan voor u een cursus organiseren.