Kandidaat-raadsledencursus voor herindelingsgemeenten 2018

Staan in jouw gemeente dit najaar herindelingsverkiezingen voor de deur? Sta je op de kandidatenlijst en word je straks misschien voor het eerst raadslid? Er komt dan veel op je af: campagne voeren en de eerste maanden in de raad. Als je nu al begint met je daarop voor te bereiden, kom je straks niet voor verrassingen te staan. Programma:
Deel 1 Raadslid zijn én worden, het CDA gedachtegoed
Deel 2: Effectieve communicatie: spreken in het openbaar & retoriek
Deel 3: De gemeenteraad: praktijk en simulatie

Waar en wanneer?

Deel 1 & 2: zaterdag 22 september 2018, 09.15-16.00u, inloop 09.00u
Deel 2: zaterdag 20 oktober 2018, 09.15-12.30, inloop vanaf 09.00u
Locatie: nader te bepalen

Nieuw! Online cursus CDA-gedachtegoed voor politici

Het vertalen en toepassen van de 4 kernbegrippen in de praktijk, daar gaat het in deze cursus om. Met bijdrages van Wopke Hoekstra en Anne Kuik en aandacht voor positionering is deze nieuwe cursus een must voor jou als CDA-politicus. In drie stappen - oorsprong, toepassing en positionering - word je als CDA-politicus, in welke bestuurslaag dan ook, meegenomen in het CDA-gedachtegoed. Word of ben je CDA-politicus? Dan is deze cursus een must voor jou! De cursus komt eind juni beschikbaar. Geef hiernaast alvast je belangstelling aan ons door.

Cursusprijs

€ 15,-. Betaling bij online aanmelding. Na aanmelding & betaling krijg je toegang tot de online cursus.

Online basiscursus CDA-gedachtegoed

Kun jij in gewone taal duidelijk aan je buurman uitleggen wat de vier kernwaarden van het CDA zijn? Lukt jou dat altijd, dan hoef je de nieuwe online basiscursus CDA-gedachtegoed niet meer te volgen. Of toch wel? Test nu online je kennis en leer op een leuke en aansprekende manier meer over de vier kernbegrippen en hoe je deze met actuele voorbeelden naar de dagelijkse praktijk kunt vertalen.
Ben je benieuwd naar de animaties, uitleg in woord en beeld, interviews en kennistests? Lees hier meer over de online cursus!

Cursuskosten

€ 5,-. Betaling bij online aanmelding. Na aanmelding & betaling krijg je toegang tot de online cursus.

Online cursus Social Media

Voor politici zijn sociale media handig om hun boodschap te verspreiden en om te communiceren met (potentiële) kiezers. Maar hoe kun je dat als CDA-politicus nu het beste aanpakken? Wat kun je allemaal met sociale media en wat zijn de beperkingen? Deze vragen staan centraal in deze online cursus. Daarnaast heeft u de keuze om na afloop van de online cursus deel te nemen aan een groepsbijeenkomst met een trainer.

Cursuskosten

Consulent opleiding & ontwikkeling Friesland - Durkje Groen-Tamminga

Meer weten over opleiding en training in de provincie Fryslân, vraag het uw consulent Opleiding & Ontwikkeling Durkje Groen-Tamminga. Zij kan u of uw fractie adviseren over de cursussen en trainingen van het Steenkampinstituut en deze in uw provincie organiseren.