Deel 4 Kandidaat-raadsledencursus: Ik ben raadslid, nu verder!

Gefeliciteerd! Je bent gekozen als raadslid, nu verder! Speciaal voor jou als beginnend raadslid organiseren we het vierde deel van de Kandidaat-raadsledencursus. De volgende aspecten komen daarin aan bod:

• Speelveld van het raadslid
  • Intervisie
  • Integriteit
  • Drijfveren en ambities
  • Timemanagement

In dit onderdeel kun je als startend raadslid de eerste ervaringen met elkaar uitwisselen. De trainer begeleidt je daarbij en besteedt aandacht aan de situaties en vraagstukken waar je tegenaan loopt.

Wanneer?

Zaterdag 23 juni 2018, 10.00-14.00 uur

Waar?

Locatie: Het Gorechthuis in Haren (Groningen)

Online Basiscursus CDA-gedachtegoed

Kun jij in gewone taal duidelijk aan je buurman uitleggen wat de vier kernwaarden van het CDA zijn? Lukt jou dat altijd, dan hoef je de nieuwe online basiscursus CDA-gedachtegoed niet meer te volgen. Of toch wel? Test nu online je kennis en leer op een leuke en aansprekende manier meer over de vier kernbegrippen en hoe je deze met actuele voorbeelden naar de dagelijkse praktijk kunt vertalen.
Ben je benieuwd naar de animaties, uitleg in woord en beeld, interviews en kennistests? Lees hier meer over de online cursus!

Online cursus Social Media

Voor politici zijn sociale media handig om hun boodschap te verspreiden en om te communiceren met (potentiĆ«le) kiezers. Maar Hoe kun je dat als CDA-politicus nu het beste aanpakken? Wat kun je allemaal met sociale media en wat zijn de beperkingen? Deze vragen staan centraal in de online cursus. U heeft de keuze om na afloop deel te nemen aan een groepsbijeenkomst.

Consulent opleiding & ontwikkeling Groningen - Annelien de Winter

Meer weten over opleiding & training in de provincie Groningen, vraag het uw consulent Opleiding & Ontwikkeling  Annelien de Winter-Wijfels. Zij kan u of uw fractie adviseren over de cursussen en trainingen van het Steenkampinstituut en deze in uw provincie organiseren.